Milline reklaam meeldib noortele?
Viisime läbi uuringu kus kokku osales veidi üle 300 noore. Eriti põnev oli lugeda vastuseid küsimusele, kus palusime noortelt vastata vabas vormis, milline on nende arvates hea reklaam. Ühtaegu hämmastav, aga ka loogiline oli see, et kõikidest vastustest kumas läbi vajadus aususe järele.
Milline on noorte arvates hea reklaam?
Reklaam, mis sisaldab teistsuguseid reklaamlauseid ehk erinevad teistest. Kus on näidatud reaalset toodet ja kui on tegemist Eesti tootega siis ka eestlasi.
Reaalselt aus. Nagu sõber räägiks sulle.
Aus, aga mitte liiga kuiva tekstiga. Alati võiks olla sees selline väikene kiiks. Praegu ühed lemmikud reklaamid, mida postkasti saan ja mida päriselt viitsin enamasti lugeda on näiteks Joogivabrik Nudist, La Muu ja Boost. Mõnusa vahetu suhtluse mulje jätavad, teevad toredasti oma asja ja see meeldib. Isegi kui untsu läheb, siis nad ausad selles osas – see on päris värskendav.
Kui reklaamitav asi on kasulik ja vajalik ning põhjendatakse ära, miks see hea on. Öelda võiks ka hinna ja kust seda osta saab.
Reklaam, mis on nutikas, paneb mõtlema, tõstatab mingi (ühiskondliku) kitsaskoha, pakub lahendusi ja pole pealetükkiv.
Reklaamis on toodud välja kõik vajalik, üleliigset infot on vähe, reklaam paistab silma, reklaam on aus.
Minu meelest on kõige parem reklaam selline, kus on tsipakene huumorit, mis on teistest huvitavam, mis on samas lihtne ja selge ja mis on ka tõsi.
Aus, hästi teostatud ja üheti mõistetav.
Peab köitma tähelepanu, samal ajal olema piisavalt lühike ja tabav. Disaini pool peaks ka olema selline, et Vau! Kuidas see küll tehtud?
Aus tootearvustus koos asjatundja arvamusega.
See, mis on teostatud viisakas vormis ja on üdini aus! Vahet pole, kas see toode siis töötab kõige paremini, peamine on see, et on antud aus hinnang!
See mis reklaamib lühidalt ja otse. Ei tee mingeid pettusi, vaid reklaam on aus, mis tekitab inimesele kindla tunde et see pole pettus.
Reklaam mis tutvustab piisavalt toodet, aga pole üle kiidetud ja ebasiiras.
Reklaam peaks olema tehtud täiesti tavalise inimese poolt. Aus ja head argumendid, miks just see toode on parim ja mis teeb selle eriliseks.
Hea ja kasulik reklaam on informatiivne. Endale isiklikult meeldivad sellised reklaamid, mis toovad inimesed nö maa peale tagasi. Ehk siis reklaamid, kus näidatakse näiteks liiklusõnnetusi, mis on seotud kõrvaliste tegevustega autoroolis vms. Tänapäeval on see ju suur probleem tegelikult!
Aus, minu arvates ei saa ükski toode olla 100% perfektne, ideaalne jms. kuigi reklaam peab toodet näitama just kõige paremas valguses ei tohi see olla ülepaisutatud. Ehk aus, kuid sutsu värvi lisatud, sest that’s how it actually works.
Reklaam, mis paneb inimesi mõtlema keskkonnale enda ümber ja tegutsema teisiti. Piisavalt lühike, omapärane ja kindla sõnumiga!
Reklaam, kus inimene ütleb ausalt antud toote positiivsed ja negatiivsed küljed.
Hea ja kasulik reklaam on see, kus läbi nalja või millegi tehakse ka inimesele selgeks, et see on ka talle kasulik. Mitte et osta see ja saad selle ka veel. Reklaam peab olema huvitav, siis tekib ka huvi toote vastu!
Informatiivne, võimalikult reaalne ja aus. Visuaalselt ja sõnaliselt selge ja haarav.
Selline, mis ei ütle ainult, et tule osta ja saad poole hinnaga, vaid on aus.
Reklaam, mis ei sisalda üleliigset informatsiooni ega solvamist, aga on vajalik informatsioon olemas ja oleks toodud välja tõsielulised näiteid ning oleks priima, kui oleks huumorit juures. Kõige tähtsam on aus jutt!
Elame ajastul, kus üha rohkem ja rohkem inimesi pööravad tähelepanu kvaliteedile ning eelistavad asju, mis on looduslikumad ja langevad nende moraalide ning väärtustega kokku. Minu arvates on hea ja kasulik reklaam selline, mis on visuaalselt esteetiline (maitsekas, kvaliteetne, peamiselt minimalistlik) või humoorikas. Leian, et kuulsad reklaamnäod tõmbavad tähelepanu, kuid suurim pluss on see, kui reklaami klõpsates on lisateave võimalikult läbipaistev ja lihtsalt arusaadav.
See peab olema kindlasti lühidalt inimesele arusaadav, mis asi see on, kuna keegi ei viitsi pikka teksti lugeda. Ja hea reklaam on siis, kui see asi on reaalselt ka kasulik. Vabandust nüüd väljenduse eest aga, s*tta pole vaja ka reklaamida (mida ise väga ka ei ostaks)!
Üldiselt pakub mulle huvi üllatus – viimasel ajal märkan üha enam eestlaste poolt tehtud häid reklaame, paranenud on kvaliteet ning teostusvõimalused. Väga palju loeb minu jaoks just video pool- kui see on suudetud teha minu jaoks paeluvaks ehk videos olev tegevus köidab, siis ma vaatan reklaami meeleldi.
Hea reklaam on ka reklaam, kus toote kvaliteeti või olemust tutvustakse 100% ausalt, tuuakse välja tema parimad ja ka halvimad küljed!
Reklaam, mis ei sisalda üleliigset informatsiooni ega solvamist, aga on vajalik informatsioon olemas ja oleks toodud välja tõsielulised näiteid ning oleks priima, kui oleks huumorit juures. Kõige tähtsam on aus jutt!
Loodan, et vastused andsid hea ülevaate, mida noored reklaamis hindavad. On selge, et nad ihkavad autentsust üle kõige. Noored on väga teadlikud, kuidas asjad tegelikult käivad ning ilusate sõnadega liialdades, kaotame nad kiiresti.
Tundub, et noortele meeldib pigem selline otsekohene ja isegi veidi brutaalne lähenemine. Oma lemmikutest on nad toonud välja näiteks Mihkel Raua, kes sisuloojana on lugejaga aus ja otsekohene. Ja muidugi vürtsitab ta tekste enda isiklike kogemuslugudega, mida on ka alati nii põnev lugeda.
Kuidas teha siis sellist ausat ja vahetut reklaami, mis mõjub siiralt ja nagu inimeselt inimesele?
Inhoud on loonud platvormi, kus reklaami teevad tarbijad ise.
Meie kommuunis on erihuvidega talendid, kes on valmis looma ettevõtetele sisuturundusmaterjali.
Kuidas asi töötab?
Ettevõtte poolt saame sisendi, talendid pakuvad välja turunduslahendused. Ettevõte valib oma lemmiku ja talent, koostöös Inhoud turundusprojektijuhi ja toimetajaga, asuvad lahendust ellu viima.
Usume, et selline viis toob värskeid mõtteid nii ettevõtetele, kui ka kokkuvõttes rikastab veelgi enam Eesti reklaamimaastikku.