Sisuturundus kasvab mühinal. Millised on sisuturunduse trendid aastal 2021?
Siin on peamised märksõnad, mille leiad, kui guugeldad inglise keeles „content marketing trends 2021“. Osa neist on juba tuntud ja leierdatud, aga endiselt aktuaalsed küllap seetõttu, et nii mõnedki ettevõtted pole veel neid turunduses rakendanud.
Alustame algusest ja selgitame mõne lausega, mida need märksõnad õieti tähendavad.
Mobiilisõbralik
Inimesed veedavad rohkem aega mobiilis kui arvutis – statistika tõestab seda aina selgemini. Võib juhtuda, et sinu sihtrühm teebki otsuseid ainult telefonis, nii et mängus püsimiseks peaks ettevõtte koduleht olema mobiilisõbralik.
Uudiskirju võiks saata tavalise tekstina, et neid oleks mugav lugeda ka mobiilist – ära disaini kirjapõhja üle. Video ja pildid tee kas ruudukujulised või püstformaadis. Kontrolli alati telefonist üle, kui mugav on sisu tarbida. Kas CTA ehk call to action nupud töötavad mobiilis kenasti?
Võimaluse korral vaata eraldi IOSi ja Androidi telefonist.
Video. Video. Video
Seda on räägitud juba väga kaua, et videoturundus muutub aina populaarsemaks. Mida rohkem on kliente noorema põlvkonna hulgas, seda enam peaksid mõtlema videosisu loomise peale: veebinarid, videokoolitused, tootevideod, arvustused, juhendid jne.
Kui on valida, kas vaadata üheminutilist videot või lugeda blogist üüberpikka postitust, siis mida enamik inimesi teeks?
Visuaalne sisu
Kuigi video kuulub samuti visuaalse sisu kategooriasse, pidasin oluliseks seda eraldi esile tõsta. Tõepoolest, kammides läbi kümneid postitusi, kus räägiti sisuturunduse trendidest aastal 2021, oli kõikjal mainitud videot. Pilt on samuti väga tähtis.
Teame, et üks pilt räägib rohkem kui tuhat sõna. Aga kas teadsid, et pildi kaudu antud sõnum jõuab inimesele kohale 13 millisekundiga? See on põhjus, miks eelistame tarbida visuaalset sisu.
Väärtustele vastav sisu
Võid toota ülivinge video, aga kui selle sõnum läheb vaataja väärtustega vastuollu, oled teinud enda ettevõttele karuteene. Tee selgeks sihtrühma väärtused ja loo sisu nende järgi.
Konkurents läheb järjest tihedamaks
Eelneva ja ka järgneva võib kokku võtta sellega, et sisuturundus areneb kiiresti tänu konkurentsile. Järjest enam ettevõtteid mõistavad, millist kasu toob inbound marketing ehk tõmbeturundus, kus sisu toimib kui magnet.
Ühtlasi tähendab see, et sisu loomine muutub aina keerulisemaks. Ettevõtted ei konkureeri ju ainult omavahel, vaid ka meediaväljaannetega. Publiku tähelepanu on raske võita, aga veel vaevalisem on seda hoida, seega võiks sisuturundusstrateegia olla väga hästi ja nutikalt läbi mõeldud.
Enamikus Eesti ettevõtetes ei ole spetsiaalseid inimesi, kes saaksid igapäevaselt keskenduda sisuloomele. Millist silmapaistvat sisu luua, kui ressursse on liiga vähe? See ongi küsimus, millele sisuturundusstrateegia vastust otsib.
Ehita kommuuni
Kommuuni ehitamine on nagu maja ehitamine. Kõigepealt raja vundament: ühised väärtused ja arusaamad. Seejärel hakka looma sisu, koondades seda ümber kommuuni. Kommuuni loomiseks on palju põnevaid platvorme, aga väga hästi toimib ka näiteks Facebooki grupp.
Kommuuni ei saa luua omakasupüüdlikult, see on nagu liivaloss, mis kukub pikali. Leia need päriselt ühendavad jooned enda brändi ja sihtrühma vahel ning ole alati aus. Hea näide on Swedbanki loodud Facebooki grupp #Kogumispäevik.
Tehisintellekt ja sisuloome
See, kuidas tehisintellekt järgmistel aastatel sisuloomet mõjutama hakkab, on väga huvitav. Saame näha, kui palju võtab see üle agentuuride tööd, kui üldse. Ingliskeelse sisu loojal tasub katsetada tööriista copy.ai, mis loob copy mõne sekundiga.
Kliendi loodud sisu
Kui tunned, et sinu kliendibaasis on fänne, siis kindlasti tasub nendega koostööd teha. Esiteks sellepärast, et uusi kliente võita, sest inimesed usuvad naabri Kallet ikka rohkem kui suvalist brändi. Teiseks saad niimoodi väga väärtuslikku sisu.
Sisu võid taaskasutada eri keskkondades, luua piltidest story’sid (mis on muide üks trendidest) või tekste. Samuti leiad uusi kliendikeskseid vaatenurki. Vahepeal oleme enda ettevõttes liiga sees ning ei märka enam, mida kliendid räägivad.
Häälotsingule optimeerimine
Sisu luues peaksime ka sellele mõtlema, kuid täpsemalt saab selle kohta lugeda mõnest tulevast postitusest.
Kokkuvõttes
Mood küll muutub, aga on asju, mis ei muutu kunagi. Enne, kui hakata iga trendi järel jooksma, tasub küsida, kas turundustaristu põhialused on paigas. Kas tunned enda klienti? Kas tead, millistes kanalites ta liigub? Kas mõõdad sisuturunduse tegevusi? Oled teadlik sellest, kui palju sisuloomesse investeerimine sulle tagasi toob? Kas sul on olemas meeskond, kes sisu eest vastutab?
Kui vastasid neile „jah“, saad teha järgmised sammud.